Kirjaudu sisään
Selaushistoria

Hiilihydraatit

Hiilihydraatit ovat ravintoaineita, joita saat tärkkelyspitoisista elintarvikkeista, ravintokuiduista ja sokereista. Saat paljon hiilihydraatteja esimerkiksi pastasta, perunasta ja jauhoista. Hiilihydraatit edistävät kehosi glykoosia – jota sekä kehosi että aivosi tarvitsevat. Protein Companylta saat ostettua hiilihydraattijauheita ja muita hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita saadaksesi lisää energiaa. Lue lisää
Kategoriat
Suodata / Järjestä
Vitargo +Electrolyte, 1 kg
Lisää vaihtoehtoja
Fairing Energy Booster, 1,5 kg
Lisää vaihtoehtoja
Vitargo +Electrolyte, 2 kg
Lisää vaihtoehtoja
Vitargo Carboloader, 2 kg
Lisää vaihtoehtoja
Olimp Carbo NOX, 1 kg
Lisää vaihtoehtoja
Enervit Sport Vasaloppspaketet
Lisää vaihtoehtoja
15
12 x Manuka Sport Energy Gel Honung, Mixpack
Lisää vaihtoehtoja
Olimp Iso Plus, 700 g
Lisää vaihtoehtoja
Vitargo Post, 2 kg
Lisää vaihtoehtoja
Enervit Sport Isotonic Gel, 60 ml
Lisää vaihtoehtoja
Enervit Sport Recovery Drink, 400 g
Lisää vaihtoehtoja
15
12 x Manuka Sport Energy Gel Honung, 45 g
Lisää vaihtoehtoja
Enervit Liquid Gel, 60 ml
Lisää vaihtoehtoja
BioTechUSA Carbox, 1 kg
Lisää vaihtoehtoja
Olimp Carbo NOX, 3.5 kg
Lisää vaihtoehtoja
Vitargo Gel
Lisää vaihtoehtoja
Vitargo +Electrolyte, 5 kg
Lisää vaihtoehtoja
Enervit Sport Gel, 25 ml
Lisää vaihtoehtoja
Tuote 28 sta 69

Muut ostivat myös

Mitä ovat hiilihydraatit?

Hiilihydraatteja esiintyy useissa eri elintarvikkeissa, ei vain pastassa, perunassa, riisissä ja leivässä. Löydät niitä myös vihanneksista, palkokasveista ja hedelmistä. Hiilihydraatit voidaan jakaa nopeisiin ja hitaisiin.

  • Nopeat hiilihydraatit – Imeytyvät elimistöön nopeasti, ja niiden katsotaan usein olevan epäterveellisempiä. Esimerkkejä: makeiset, jäätelö, virvoitusjuomat, ranskanperunat, valkoinen leipä jne.
  • Hitaat hiilihydraatit – Imeytyvät elimistöön hitaammin ja pitävät sinut kylläisenä pidempään. Nämä ovat niitä parempia hiilihydraatteja, kuten täysjyväriisi, bulgur-vehnä, puuro jne.

Hiilihydraatit ja treenaaminen

Treenatessa hiilihydraatit ovat erittäin tärkeitä, sillä ne tarjoavat sinulle runsaasti energiaa. Jos haluat saada treenistäsi kaiken mahdollisen hyödyn irti, kehosi tarvitsee hiilihydraatteja polttoaineeksi ja energianlähteeksi. Hiilihydraattien syöminen on erittäin tärkeää, jotta elimistössäsi muodostuu lihasglykogeenia, sillä tämä on suoraan yhteydessä suorituskykyyn.

Jopa puolet tai 60 % aikuisen koko ruokavaliosta tulisi koostua hiilihydraateista. Noin 300 grammaa päivittäisestä ruokavaliosta tulisi koostua hiilihydraateista, jos syöt 2 000 kilokaloria.

Oikea annostus kovatasoisille urheilijoille
Jos treenaat useita kertoja viikossa, sinun tulisi syödä päivässä noin 5 grammaa hiilihydraatteja painokiloa kohti. Jos kuitenkin treenaat enemmän kuin kerran päivässä, sinun tulisi syödä päivässä jopa 10 grammaa hiilihydraatteja painokiloa kohti. Olennaista on kuitenkin valita oikeanlaisia hiilihydraatteja, mieluiten hitaita. Syö enintään 50 grammaa nopeita hiilihydraatteja päivässä.

Varmista, että syöt päivittäin tarpeeksi hiilihydraatteja. Jos elimistösi tarvitsee hieman ylimääräistä energiaa ja glukoosia, meillä Protein Companylla on monia tuotteita, jotka sopivat kaikille, aina kuntoilijoista kovatasoisiin urheilijoihin.
1  2  3  Seuraava »