Kirjaudu sisään
Selaushistoria

Omega-3

Omega 3 -rasvahapoista ja siitä, mitä ne voivat tehdä hyvinvoinnillesi, puhutaan paljon. Keskustelu on sinkoillut edestakaisin, mutta nyt on varmistettu, että omega 3 -rasvahapot ovat elintärkeitä sydämelle, aivoille ja yleiselle hyvinvoinnille. Omega 3 -ryhmän rasvahappoja saat sekä ravinnosta että ravintolisistä. Lue lisää
Kategoriat
Suodata / Järjestä
10
GAAM Health Series Omega-3, 200 caps
Lisää vaihtoehtoja
15
Kampanja
Puhdistamo Super Omega-3, 60 caps
15
GAAM Health Series Omega-3, 300 caps
Lisää vaihtoehtoja
Fairing Omega-3, 120 caps
Lisää vaihtoehtoja
Fairing Omega-3, 450 caps
Lisää vaihtoehtoja
20
Toukokuun kampanja
KLEEN Omega 3 - 1000 mg, 90 caps
Tuote 28 sta 28

Muut ostivat myös

Mitä on Omega-3?

Omega-3-rasvahapot ovat monityydyttymättömiä rasvahappoja, jotka ovat merkittävässä asemassa solujen uusiutumisessa ja auttavat pitämään sydämen, aivot ja silmät hyvässä kunnossa. Näitä rasvahappoja esiintyy luonnostaan esimerkiksi rasvaisissa kaloissa, kuten lohessa ja makrillissa, sekä siemenissä ja pähkinöissä ja avokadossa. Löydät niitä myös öljyistä, kuten rypsiöljystä. Omega-6-rasvahappoja on usein samoissa elintarvikkeissa kuin omega-3-rasvahappoja, mikä on hyvä, sillä nämä rasvahappojen kaksi ryhmää tasapainottavat toisiaan.

Omega-3 sisältää useita rasvahappoja eri nimityksillä

  • Alfa-linoleenihappo (ALA) – perustavanlaatuinen ja välttämätön rasvahappo, jota on saatava ruokavalion ja ravintolisien kautta.
  • EPA (eikosapentaeenihappo) – pitkäketjuinen rasvahappo, elimistö voi muuntaa ALA-rasvahapon EPA:ksi kehossa.
  • DHA (dokosaheksaeenihappo) – toinen pitkäketjuinen rasvahappo, joka huolehtii silmien ja aivojen toiminnasta.

Raskaana oleville naisille DHA ja EPA ovat erittäin tärkeitä sikiön kehityksen kannalta.

Omega-3:n hyödyt

Omega-3 ja omega-3-lisillä on lukuisia hyötyjä, jotka ovat välttämättömiä tasapainoiselle elimistölle.

  • Ne vähentävät veritulppien sekä sydän- ja verisuonitautien riskiä ja säätelevät veren hyytymistä.
  • Ne korjaavat aivosoluja ja pitävät sinut valppaampana.
  • Yleisesti positiivinen vaikutus näköösi ja silmiisi.
  • Sydämesi ja suonesi pysyvät terveempinä.

Kuinka paljon omega-3-rasvahappoja päivässä?

Yleensä suositellaan, että päivittäisestä energiansaannista 5–10 % on monityydyttymättömiä rasvoja. Se tarkoittaa noin 2,5–3 grammaa päivässä. Yksinkertaisesti sanottuna tarvitset 1–2 ruokalusikallista esimerkiksi rypsiöljyä tai vastaavasti yhden annoksen rasvaista kalaa saadaksesi riittävästi.

Säännöllisesti kalaa syövillä ihmisillä ei yleensä ole vaikeuksia saada tarpeeksi omega-3-rasvahappoja. Muussa tapauksessa saatat tarvita omega-3-lisää kalaöljyn tai erilaisten kapselien muodossa. Täällä Protein Companylla meillä on laaja valikoima laadukkaita omega-3-ravintolisiä, joiden ansiosta saat varmasti riittävän määrän.