Kirjaudu sisään
Selaushistoria

D-vitamiini

D-vitamiinia tarvitaan, jotta luusto ja luun rakenne pysyisivät vahvoina ja terveinä, mutta myös hyvän immuunijärjestelmän ylläpitämiseksi. D-vitamiinia saamme lähinnä auringosta, mutta koska me Suomessa vietämme suuren osan vuodesta pimeydessä, talvella on tärkeää ottaa riittävästi D-vitamiinilisää. Protein Companylta löydät useita laadukkaita D-vitamiiniravintolisiä edulliseen hintaan. Lue lisää
Kategoriat
Suodata / Järjestä
25
Toukokuun kampanja
GAAM Health Series Vitamin-D, 100 caps
Lisää vaihtoehtoja
30
Toukokuun kampanja
GAAM Health Series Vitamin-D, 200 caps
Lisää vaihtoehtoja
35
Toukokuun kampanja
GAAM Health Series Vitamin-D, 300 caps
Lisää vaihtoehtoja
15
GAAM Life Series Vegan D3, 180 caps
Lisää vaihtoehtoja
15
GAAM Life Series Vegan D3 + K2, 180 caps
Lisää vaihtoehtoja
10
GAAM Life Series Vegan D3, 120 caps
Lisää vaihtoehtoja
10
GAAM Life Series Vegan D3 + K2, 120 caps
Lisää vaihtoehtoja
20
Toukokuun kampanja
KLEEN Vitamin D3 - 2500 IE ,90 caps
Tuote 28 sta 28

Muut ostivat myös

Mitä hyötyä D-vitamiinista on?

D-vitamiinia saa pääasiassa auringosta tai ravinnosta. Kun auringon ultraviolettisäteet ovat kosketuksissa ihon kanssa, D-vitamiinia muodostuu muuntuvan kolesterolin avulla. Ruokavaliosta saamme D-vitamiinia esimerkiksi rasvaisista kaloista, munista, lihasta ja voista.

D-vitamiini on tärkeä osteoporoosin, epämuodostuneen luuston ja muiden sairauksien, kuten riisitaudin (Englannin tauti), ehkäisemisessä. Se auttaa myös vahvistamaan immuunijärjestelmäämme. Liikunta yhdessä D-vitamiinin kanssa auttaa pitämään luustoa vahvempana ja tekee sinusta yleisesti vähemmän hauraan. Tämän vuoksi me Protein Companylla olemme koonneet laajan valikoiman D-vitamiinilisiä, joista valita.

Tätä on D-vitamiini

D-vitamiini on itse asiassa nimi kahden rasvaliukoisen aineen ryhmälle – kolekalsiferoli (D3) ja ergokalsiferoli (D2). Oikeastaan voisi sanoa, että D-vitamiini on sekä vitamiini että prohormoni. Puhutaan useista D-vitamiinityypeistä, kuten D₂ ja D₃. Jälkimmäistä saamme auringosta ja ravinnosta, kun taas D₂:a löytyy kasvikunnan tuotteista.

Oikeat annokset D-vitamiinia
On tietenkin elintärkeää saada tarpeeksi D-vitamiinia, mutta jos elimistö saa liian suuren annoksen, sillä voi olla negatiivisia seurauksia:

  • Kalkkeumat munuaisissa ja keuhkoissa
  • Pahoinvointi
  • Vähentynyt ruokahalu

Kuinka paljon D-vitaminia päivässä?
Älä ota yli 50 µg aikuisena tai 25 µg lapsena. Elintarviketurvallisuusviraston mukaan noin 20 µg päivässä riittää aikuiselle, joka saa suhteellisen vähän aurinkoa.

D-vitamiinia auringonsäteistä
Jo olemalla auringossa vartin päivässä muutaman kerran viikossa shortseissa ja t-paidassa saamme tarpeeksi D-vitamiinia. Sinun ei siis tarvitse maata ja kärvistellä auringossa aamusta iltaan!

Osta D-vitamiinilisä Protein Companylta

On aina hyvä tankata D-vitamiinilisää, kun pimeys alkaa hiipiä syksyllä ja talvella. Tällöin emme saa paljon aurinkoa, ja taudit leviävät helpommin. Löydät valikoimastamme useita erilaisia D-vitamiinilisiä, joilla voit varmistaa, että saat suositellun päiväannoksen pysyäksesi terveenä.