Proteincompany Magazine

Täältä löydät uutta inspiraatiota joka viikko!

Treenaa tehokkaasti leuanvetotangolla

Leuanvetotangolla treenaaminen on ihanteellinen liikuntamuoto kaikille niille, jotka haluavat treenata kotona. Leuanvetotanko ei vie tilaa ja harjoituksia on helppo vaihdella niin, että ne treenaavat mahdollisimman monta eri lihasryhmää samanaikaisesti. Kun treenaat lihasvoimaa leuanvetotangolla, et tarvitse raskaita painoja, vaan hyödynnät vastuksena omaa kehonpainoasi.



Mikä on leuanvetotanko?

Leuanvetotanko on helppo asentaa kotiin, esimerkiksi oviaukkoon. Tanko soveltuu sujuvaan ja tehokkaaseen voimaharjoitteluun kotona. Leuanvetotangon asentaminen esimerkiksi oveen ja leuanvetojen tekeminen seinän vieressä on erittäin suosittua.

Leuanvetotanko – sekoitus tekniikkaa ja voimaa

Leuanvetotangon avulla treenaat pääasiassa selkää ja käsivarsia, mutta myös keskivartalo ja pakarat saavat treeniä riippuen siitä, millaisia harjoituksia päätät tehdä.

Treenaa ylävartalon voimaa leuanvetotangolla kotona tai kuntosalilla

Leuanvetotanko on helppo kiinnittää oviaukkoon tai ruuvata kiinni seinään, ja se on fantastinen kuntoiluväline kotona treenaamiseen! Leuanvedot – tai pull-ups, kuten jotkut niitä kutsuvat – ovat erittäin tehokas tapa treenata ylävartalon voimaa. Kun olet oppinut oikeanlaisen tekniikan, voit kokeilla muutamia harjoituksia, jotka ovat tehokkaampia kuin perinteiset leuanvedot ylävartalon lihasten vahvistamiseksi.

  • Klassiset leuanvedot – Tartu käsillä tankoon olkapäiden leveydeltä ja vedä itsesi ylös niin, että leukasi on samassa linjassa tangon kanssa. Tämä voi kuulostaa yksinkertaiselta, mutta on melko vaikeaa, ja tästä syystä monien on harjoiteltava paljon ennen kuin ensimmäiset leuanvedot onnistuvat. Pyri aluksi aktivoimaan selkälihaksia enemmän kuin käsivarsia, sillä juuri selkälihakset tukevat liikettä eniten leuanvetoja tehdessäsi.

  • Vaihtele otteen leveyttä – Mitä leveämmällä otteella tartut tankoon, sitä enemmän joudut käyttämään selkälihaksia liikkeen aikana. Vaihtele otteen leveyttä ja kokeile, miltä leuanvedot tuntuvat. Voit myös kokeilla kämmenten kallistamista enemmän itseäsi kohti leuanvetoa tehdessäsi, jolloin liike kohdistuu entistä tehokkaammin hauiksiin.

Ajatuksia blogikirjoituksesta? Kommentoi alle
Ei kommentteja
Ole ensimmäinen joka kommentoi:
Nimi:
Sähköpostiosoite (ei julkaista):
Anna koodi: tzpzGm (vahvistamme ettet ole robotti)
Lisää artikkeleita Treeniliikkeet
Treenaa tehokkaasti leuanvetotangolla

Treenaa tehokkaasti leuanvetotangolla

2021-07-16
Treenaa leuanvetotangon kanssa – löydät täältä harjoitukset, joita voit helposti tehdä kotona. Annamme myös vinkkejä erilaisista variaatioista, joiden avulla saat voimakkaan ylävartalon. Lue täältä lisää!
Lue lisää
Pistoolikyykky – Vaikea mutta tehokas

Pistoolikyykky – Vaikea mutta tehokas

2021-07-16
Opi tekemään oikeanlainen pistoolikyykky. Harjoitus tehdään kyykkäämällä yhdellä jalalla, jolloin asentosi muistuttaa pistoolia. Erittäin tehokas liike jaloille. Lue lisää täältä!
Lue lisää
Treenaa koko kehoasi kuntopallolla

Treenaa koko kehoasi kuntopallolla

2021-07-16
Optimaalinen kuntoiluväline – kuntopallo treenaa koko kehoa ja voit harjoitella sen kanssa kätevästi niin kotona kuin matkallakin. Lue lisää kuntopallosta täältä!
Lue lisää
Treenaa vatsaa ja hartioita kahvakuulalla

Treenaa vatsaa ja hartioita kahvakuulalla

2021-07-16
Kahvakuulaharjoitukset tekevät treenistä helppoa. Voit treenata kahvakuulalla niin vatsaa kuin hartioita ja monia muita lihaksia sekä tehdä kahvakuulaheilautuksia. Lue täältä lisää!
Lue lisää